Κείμενο |
Μετά από θερμές παρακλήσεις από διάφορα μέλη του Νύγμα, θα προβώ σε μερικές διαφωτιστικές (ελπίζω) πληροφορίες για το τι εστί Role Playing Games, καθώς και για τις ένοιες Player Character, Dungeon Master ή και Storyteller...
Πρώτα απ'όλα να διευκρινιστεί πως το καθαρόαιμο RPG είναι ένα παιχνίδι που παίζεται από μια παρέα ατόμων, καθισμένων γύρω από ένα τραπέζι. Δεν υπάρχουν μηχανικά μέσα για να παιχτεί το παιχνίδι και το μόνο που πραγματικά χρειάζεται είναι τα βιβλία με τους κανόνες, μερικές λευκές κόλλες χαρτί και ζάρια. Δεν υπάρχουν RPG για υπολογιστές, υπάρχουν μόνο παιχνίδια που χρησιμοποιούν κανόνες RPG και προσπαθούν να τα μιμηθούν (π.χ.: Baldur's Gate, Icewind dale, etc)
Το παιχνίδι ξεκινάει ως εξής: Καταρχάς επιλέγεται ένα φανταστικό πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν οι παίχτες. Το πλαίσιο αυτό μπορεί να είναι δημιούργημα του "αρχηγού" του παιχνιδιού (ο οποίος αναφέρεται σαν Dungeon Master - DM ή Storyteller ή Keeper, κτλ) ή μπορεί να είναι ένας έτοιμος φανταστικός κόσμος φτιαγμένος από την εταιρία που εκδίδει το παιχνίδι. Ο Κόσμος αυτός είναι συνήθως σε στυλ "Φάνταζι", δηλαδή μέσα σε αυτόν τον κόσμο υπάρχουν ξωτικά, τέρατα, μαγεία, δράκοι, μυστικές εταιρίες, κτλ.
Φανταστίτε τον κόσμο της Μέσης Γης του Τόλκιν. Φανταστείτε λοιπόν πως παίζετε μέσα σε αυτόν τον κόσμο.
Επόμενο βήμα είναι να καθοριστόύν οι παίχτες και ο Dungeon Master (θα αναφέρεται και σαν DM). Οι παίχτες πρέπει να δημιουργήσουν έναν χαρακτήρα με πλήρη περιγραφή και προσωπικότητα. Αυτός μπορεί να είναι μαχητής, μάγος, κλέφτης, κληρικός, αλλά και άνθρωπος, ξωτικό, νάνος... Οι επιλογές για τη δημιουργία ενός χαρακτήρα είναι απεριόριστες. Μπορεί κάποιος για παράδειγμα να θέλει να παίξει το ρόλο ενός σωματώδη και άξεστου βάρβαρου, όπως ο Κόναν.
Οι χαρακτήρες των παιχτών (Player Characters ή PCs) είναι τέλεια καθορισμένοι με το ιστορικό τους, τις συνήθειές τους, τις επιθυμίες, τις ικανότητες, αλλά και τις αδυναμίες τους. Η μαγεία του παιχνιδιού βρίσκεται στο γεγονός πως όλα αυτά καθορίζονται από τον ίδιο τον παίχτη.
Στη συνέχεια ο DM (ή Storyteller) πρέπει να τους βάλει στο παιχνίδι. Η δουλειά του DM είναι πιο δύσκολη από αυτή των παιχτών, γιατί αυτός αναλαμβάνει την υποχρέωση να καθορίζει το περιβάλλον στο οποίο παίζουν. Για παράδειγμα, αυτός χειρίζεται όλους τους άλλους χαρακτήρες που μπορεί να συναντήσουν οι παίχτες, περιγράφει τι βλέπουν, τι ακούν, τι μυρίζουν, ελέγχει τον κόσμο γύρω τους και τις συνέπειες των πράξεών τους.
[{( Γι' αυτό το λόγο ψάχνουμε Storyteller για Vampire. Κανείς μας δεν είναι τόσο ικανός και εξεικιωμένος με τον κόσμο αυτό - τον κόσμο Vampire - για να παίξει ο ίδιος Storyteller.)}]
Kατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ο DM φτιάχνει μια ιστορία και μπλέκει μέσα σε αυτή και τους πάιχτες. Η ιστορία μπορεί να είναι πραγματικά οτιδήποτε, από κάτι απλό (κάποιος απήγαγε την πριγκήπισσα και ο βασιλιάς δίνει αμοιβή σε όποιον τη φέρει πίσω) ή κάτι πραγματικά πολύπλοκο. (Οι παίχτες αρχίζουν να ανακαλύπτουν μια τρομερή συνομωσία που μπορεί να κρίνει το μέλλον των βασιλείων και μέσα σε όλα αυτά μπλέκονται μαγεία, δράκοι, απέθαντα τέρατα και σκοτινοί θεοί.)
Στο παιχνίδι αυτό δεν υπάχρει νικητής, αλλά μένει μόνο η ικανοποίηση από το φινάλε της ιστορίας, τη λύση του μυστηρίου ή, όταν τα πράγματα έχουν πάει εξαιρετικά στραβά, απλώς από την επιβίωση των PCs.
Στα RPGs το όριο είναι μόνο η φαντασία του DM και των παιχτών, καθώς κάποιες ιστορίες μπορεί να συνεχίζονται για πολλά χρόνια. ( προσωπικά ο χαρακτήρας μου άρχισε το προηγούμενο καλοκαίρι μια αναζήτηση για το θρυλικό Ring of Winter. Η περιπέτεια δεν έχει τελειώσει ακόμα, αν και κατά τη διάρκειά της ο Maxim Walathor - o PC μου - και η Daphne de Luna έλυσαν ένα μυστήριο φόνου, σκότωσαν έναν λυκάνθρωπο και άλλαξαν την δομή της εξουσίας σε μια πόλη του νότου, αφού ο λυκάνθρωπος ήταν ο άρχοντας της πόλης, χωρίς να το ξέρει κανείς.)
Αν έχετε ακόμα απορίες, το γνωστό E-MAIL είναι στη διάθεσή σας...
protomastor@hotmail.com
BYEZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ |