ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
FORUM Ανενεργό
Πανεπιστημιακό Άσυλο home...
  Επιστροφή στο FORUM
  Άλλα FORUM Ενεργά
  Άλλα FORUM Ανενεργά
Αποστολέας ttask
Αποστολή 9/6/2005 12:16:27 μμ
Τίτλος Δεν είδα πουθενά στο άρθρο να
Κείμενο Δεν είδα πουθενά στο άρθρο να αναφέρεται κάτι περί «αφαίρεσης του δικαιώματος πολιτικής άποψης». Αντιθέτως, ο προβληματισμός αφορά στον τρόπο με τον οποίο ορισμένοι εφευρίσκουν τρόπους να εκμεταλλεύονται το θεσμό του ασύλου. Σε προκαλώ να μου πεις, εσύ που θεωρείς τον εαυτό σου δημοκράτη και υπερασπιστή της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, αν θα πρωτοστατούσες στην προστασία του δικαιώματος των χρυσαγιτών ή των βασιλικών να διοργανώσουν μια γενική συνέλευση στο Γκίνη για να ανταλλάξουν απόψεις, ή αν θα ήσουν μαζί με όλους τους αναρχικούς μπροστά από το αμφιθέατρο απαγορεύοντάς τους να μπουν στο χώρο και χρησιμοποιώντας ακόμα και βίαια μέσα για να τους απωθήσεις.
Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά του ειδικού φρουρού, θεωρώ ότι αυτή ήταν απαράδεκτη, ότι κάκιστα οπλοφορούσε, ότι κακώς τράβηξε το όπλο και πυροβόλησε. Μήπως όμως ευθύνονται και εκείνοι τους οποίους προστάτευε; Ο Βενιζέλος, ως διάσημος συνταγματολόγος και νομικός, δεν γνώριζε ότι ο ειδικός φρουρός του δεν είχε καμμία θέση εντός του ιδρύματος, όπου ισχύει το πανεπιστημιακό άσυλο; Από την άλλη όμως, η αυτοδικία δεν είναι αδίκημα; Πού αναφέρεται ότι ο οιοσδήποτε φοιτητής ή «δημοκρατικός πολίτης» ή αναρχικός ή όποιος άλλος θες, έχει το δικαίωμα να σαπίσει στο ξύλο τον οιονδήποτε θεωρεί κατά τη γνώμη του ότι παραβιάζει το άσυλο; Μήπως αυτός είναι ο νόμος της ζούγκλας, ο νόμος της αγέλης ή ο νόμος των αναρχικών, τους οποίους υπερασπίζεσαι; Και ποιος έδωσε το δικαίωμα στην κάθε ομάδα φοιτητών, αναρχικών ή απλών συζητητών να αναλάβουν χρέη αστυνόμου και να τιμωρήσουν παραδειγματικά τον παραβάτη; Η Σύγκλητος, το άσυλο ή το Σύνταγμα;
Κανείς δε ζήτησε να μπει κανένα τανκ στο Πολυτεχνείο για να καθαρίσει την κατάσταση, όπως πολύ λανθασμένα συμπεραίνεις. Απλώς δεν αντιλαμβάνεσαι, ότι με τέτοιου είδους ενέργειες, ευτελίζεται ο θεσμός του ασύλου και καταπατείται βάναυσα η όποια νομιμότητα. Δεν είδα πουθενά στην απόφαση της Συγκλήτου να ζητείται ο ξυλοδαρμός και το λυντσάρισμα του φρουρού.
Αν σε κάποιον αρμόζει ο χαρακτηρισμός «παιδάκι», εκείνος μάλλον είσαι εσύ, που όταν γινόντουσαν οι φασαρίες στο Πολυτεχνείο το ’95 πιθανότατα έβλεπες στον ΑΝΤ1 τον Κουικ να κάνει τηλεοπτικό δημοψήφισμα για το αν θα πρέπει να αρθεί το άσυλο και να μπει η αστυνομία. Γιατί κάποιοι άλλοι ήμασταν μέσα, προσπαθώντας να προασπίσουμε το άσυλο από κάποιους ανεγκέφαλους κρετίνους, οι οποίοι θεωρούσαν ότι το να καταστρέψουν και να κάψουν τα πάντα εντός ή εντός του Πολυτεχνείου, το να κάψουν τη σημαία μπροστά από την πύλη, όπου κάποτε κάποιοι άλλοι την κρατούσαν ψηλά και έπεσαν μαζί της μπροστά στα τανκς της Χούντας, αποτελεί δημοκρατική έκφραση των πολιτικών τους πεποιθήσεων. Παιδάκι είσαι εσύ, που δεν ήσουν εκεί να δεις με πόσο δημοκρατικό και διαλλακτικό τρόπο αντιμετώπιζαν οι «αναρχικοί» εμάς τους φοιτητές, που κατόπιν αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων των σχολών (οι οποίες δυστυχώς για σένα δεν είχαν γίνει παρουσία ένστολων και οπλοφορούντων ειδικών φρουρών) είχαμε αναλάβει να παραμείνουμε εντός του Πολυτεχνείου για την αποφυγή των επεισοδίων και την προάσπιση του ασύλου. Γιατί όλοι αυτοί οι «αναρχικοί», είναι αμφισβητούμενο κατά πόσον μάχονται για τις αρχές τους ή αν έχουν ιδέα περί αναρχίας. Οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται όπου γίνονται επεισόδια και κρύβονται πίσω από πορείες, σε εξέδρες γηπέδων ή σε χώρους πανεπιστημιακού ασύλου, επιβεβαιώνοντας κάθε φορά την παρρησία και το σθένος τους να υπερασπίζονται τις ιδέες και τα πιστεύω τους φορώντας κράνη και κουκούλες.
Την πολιτική και την τακτική της ασφάλειας, τις μεθόδους εκφοβισμού και τις φασισμού άλλοι τις χρησιμοποίησαν κατά το παρελθόν, όταν με το «έτσι θέλω» διαφωνώντας με τους διοργανωτές, με το θέμα, με το περιεχόμενο ή με τους προσκεκλημένους ομιλητές εισέρχονταν στα αμφιθέατρα και στις αίθουσες εντός του Πολυτεχνείου και μετέρχονταν βίαια μέσα για να διακόψουν τις συζητήσεις ή τις εκδηλώσεις, επιβεβαιώνοντας τη δημοκρατικότητα και τον πλουραλισμό που τους διέπει. Και εν πάσει περιπτώσει εάν υφίσταται άσυλο για την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, αυτό αφορά και εκείνες που τείνουν προς τα άκρα αριστερά και εκείνες που τείνουν προς τα άκρα δεξιά. Δεν αναφέρεται πουθενά ότι κάποιες είναι καλές και κάποιες κακές, θεωρούνται όλες το ίδιο σεβαστές.
Το τι κάνει ο καθένας στην τουαλέτα, είναι αναφαίρετο δικαίωμά του, απλώς φαίνεται ότι για σένα έχει την ίδια αξία με θέματα όπως το άσυλο, η προάσπισή του και η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, αφού σου ήταν τόσο εύκολο να το εντάξεις στις απόψεις περί ενός θέματος λίγο διαφορετικότερο περιεχομένου από εκείνο της τουαλέτας. Οφείλω να ομολογήσω ότι είσαι αρκετά ευρηματικός!
ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ ΤΙΤΛΟΣ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ & ΩΡΑ
επιστροφή στο Forum
Σπίτι Περιοδικό Μέλη Ακαδημαϊκά Επικοινωνία Εκδρομές Διασκέδαση
Αν θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας οποιοδήποτε σχόλιο υπάρχει πάντα η γνωστή διεύθυνση...
ΝΥΓΜΑ ανλίμιτεντ σαμ ράιτς ρισέρβντ 1994-2099